top of page

החברה הזאת היא השילוב המושלם בין חברת צמיחה לחברת ערך!!

עודכן: 8 בינו׳



אם חשבתם שמניות צמיחה חייבות להיות מסקטור הטכנולוגיה כדאי שתפתחו את הראש.

היום אנחנו נסקור חברה שנראית על פניו מאוד מסורתית, חברת רהיטים שמתמחה יותר בייצור ספות ופופים אך משלבת בתוכה המון חדשנות, מחשבה לעתיד ותרומה לאיכות הסביבה.


החברה היא לא אחרת מאשר The Lovesac Company טיקר (LOVE).


סקירה כללית: החברה הוקמה בשנת 1998 על ידי יזם צעיר בשם שון נלסון, בהתחלה החברה ייצרה רק פופים וכעבור עשור התחילה למכור גם ספות.

כדי להבין את הערך שטמון בחברה נצטרך לבחון כמה נקודות:

  • ייחודיות

  • חדשנות

  • הנהלה וחזון

מבחינת ייחודיות החברה מבדלת את עצמה ביחס למתחרים, החברה קוראת למוצר המרכזי שלה "מוצר שעוצב לחיים" (design for life) המוצר המרכזי שלה כיום הוא ספה הניתנת לשינוי צורה, ניתנת לשטיפה והחלפה של כיסוי הספה שמשנה לגמרי את עיצוב הספה בהתאם לצורכי הלקוח ולכן הם קוראים לזה "מוצר לייף טיים".


נתון ששווה לשים לב אליו הוא שמשנת 2006 בארה''ב קיימת עליה של יותר מ20% של משפחות שמעדיפות לגור בשכירות ובמקום כזה שבו יותר ויותר אנשים בוחרים לגור בשכירות הביקוש למוצר שניתן להתאמה לכל חלל ולכל סגנון של בית יכול להמשיך ולצמוח ללא הפרעה.

מבחינת שילוח המוצר קיים יתרון נוסף כי הספות מגיעות בחלקים קטנים לפני הרכבה וניתנים לשילוח על ידי חברות שליחויות מהירות ולא על ידי חברות הובלה מה שמקצר בהרבה את זמני השילוח ללקוח הסופי.


מבחינת חדשנות קיימים כמה יתרונות, בעקבות התפרצות הקורונה החברה התפתחה ממש בכל נושא המכירות באונליין מה שמגדיל לה את שולי הרווח, לחברה יש אפליקציה ואתר ממש מגניבים עם הדמיה ללקוח ועיצוב אישי של הספות מה שיוצר חווית קניה ללקוח.

בנוסף לאחרונה החברה יצרה שיתוף פעולה יחד עם Harman Kardon (שהיא חברת טכנולוגיה עולמית שמתעסקת בחידושי אודיו וסגנון חיים) והציגה לראשונה את הספה שמשלבת רמקולים פנימיים שהופכים את הספה למן מערכת קולנוע ביתית ואת כל חוויית הצפייה ללקוחות כמהנה ביותר והכל בצורה מאוד אסטתית מבלי לראות רמקולים וכבלים חיצוניים.


לגבי ההנהלה והחזון של החברה, המנכ''ל שון נלסון הוא יזם עם רוח צעירה ואיש חזון שחולם לשנות את התעשייה ולהפוך את החברה לידידותית לסביבה. כל הקרטונים שהחברה משתמשת הם בעצם ממוחזרים ו100% מהכיסויים של הספות והפופים מיוצרים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים.

אחת המטרות של החברה היא שעד שנת 2040 הם יצליחו להפוך את המודל העסקי והמוצרים לעשויים 100% מחומרי ממוחזרים וכך גם לתרום את חלקם לכדור הארץ.

בנוסף אני תמיד אוהב לראות שמי שעומד בראש החברה הוא גם המייסד מכיוון שהוא באמת מתייחס לחברה כאל הבייבי שלו.


מבחינת צמיחה בואו נעבור קצת על מספרים כדי להבין את הצמיחה המטאורית של החברה בשנים האחרונות וכדי לנסות להבין לאן העסק הזה הולך בעתיד:

צמיחת מכירות Lovesac

מכירות החברה צמחו בקצב צמיחה שנתי (CAGR) של 43% ב4 שנים האחרונות מה שהביא אותם מהכנסות של 76 מיליון דולר בשנת 2016 ל321 מיליון בשנת 2020 וכל זה על אף התפרצות נגיף הקורונה בעולם.

החברה מכה בתחזיות המכירות באופן קבוע וצפויה להמשיך לצמוח בשנה הנוכחית על פי הערכות שלהם בעוד 40% במכירות נטו ובשנה הבאה בעוד 23% מה שצפוי לייצר להם הכנסה בשנת 2023 של בערך 565 מיליון דולר.

החברה נמכרת בעיקר בארה''ב ונמצאת בשוק עצום עם הרבה מקום לצמוח, בטח אם המותג יהפוך לעולמי אבל אפילו בארה''ב הם נמצאים בשוק שמוערך בכ30 מיליארד דולר (TAM -Total Addressable Market) מכירות בשנה.


Total Addressable Market Lovesac

אם נתייחס לרווחיות, החברה הפכה לריווחית רק ב4 רבעונים האחרונים אך ממשיכה להגדיל את הרווחיות מ4% Net margin לפני 3 רבעונים ל8.9% כרגע.

כדי להמשיך את גדילת הרווחים החברה מגייסת עוד משאבים לשיווק באונליין, פותחת עוד אולמות תצוגה מינימליים בקניונים יוקרתיים ומרחיבה את עצמה גם לחנויות פופ אפ (מעיין דוכן במרכז הקניון) שעלויות השכירות שם נמוכה מאשר חנות רגילה.


התפלגות הכנסות החברה וצמיחת ההכנסות מהאינטרנט

החברה מוציאה דוחות רבעוניים בעוד יומיים ב8/12/21, ועל סמך צפי החברה הם אמורים להגדיל את המכירות שלהם ברבעון הנוכחי ב50% ביחס לאותו רבעון אשתקד, הרווחיות של החברה צפויה לרדת בעקבות השקעות באסטרטגיות ותשתיות וכמובן בעקבות בעיות בשרשרת האספקה העולמית שמייקר להם משמעותית את עלויות הייצור והשילוח, בעיניי מכה קטנה בכנף ולא יותר מזה.


קצת על מכפילים:

מכפיל רווח 28 - שזה לא זול אך בהשוואה לצמיחה בשנים האחרונות וביחס לצמיחה שצפויה בשנים הקרובות זה גם לא יקר.

מכפיל מכירות 2.45

מכפיל רווח צמיחה 1 שמעיד על צמיחה ברווחיות של החברה ב5 שנים הבאות.


מבחינת המאזן, היחס השוטף הוא 2 שזה מעיד על חברה בריאה ויציבה מבחינה כלכלית.



לסיכום:

כרגע מחיר המניה עומד על 61$ לפי הערכות מאוד שמרניות שלי המחיר יכול להיות לפחות 25-30% יותר כרגע, הטארגט פרייס של המניה על סמך כמה אתרים עומד על סביבות ה100$.

על אף האתגרים שנמצאים כיום במשק שמשפיעים על הרבה חברות ובתוכם Lovesac בעיניי בהסתכלות לטווח הארוך החברה תמשיך ללכת אחרי החזון והמטרות שלה ואני בטוח שהיא תממש את הפוטנציאל שלה הגדול שטמון בה.

בעיניי המניה נסחרת במחיר סביר ואפילו זול לקניה אחרי ירידה של 30% מערכה בשבועיים האחרונים.

בנוסף לכל מה שאמרנו מכיוון שמבחינת שווי שוק היא נחשבת עדיין חברה קטנה (900 מיליון שווי שוק) יש שיגידו שהחברה הזאת מסוגלת להכפיל את עצמה גם ב10 ואפילו יותר בעתיד, אבל את זה רק הזמן יגיד.


**אין באמור לעיל המלצה, ייעוץ או תחליף לייעוץ מקצועי, אלא דעתו האישית של הכותב.





152 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page