מי מאיתנו לא אוהב בירה. לשבת בסופש עם חברים או משפחה ולקחת שלוק מנחם משבוע קשה ועמוס. בירה היא אחת מהמשקאות האכוהולים הכי נמכרים בעולם, ובינינו זה לא הולך להיעלם בעתיד הנראה לעין. אם אתם חובבי בירה ממוצעים בוודאי שמעתם על בירות כמו ויינשטפן, הייניקן וקורונה (טפו טפו לא עלינו). אך אם אתם קצת יותר מתמצאים בסוגי בירות מהאדם הממוצע. סביר להניח ואפילו די בטוח ששמעתם על הבירה סמואל אדמס. סמואל אדמס הוא מותג בירות פופולרי מאוד ברחבי הארץ והעולם (בעיקר בארה"ב). עד כה הכל טוב ויפה. רק מה שקצת מעכיר את ההרמוניה סביב הבירה הצוננת הוא שבשנת המסחר האחרונה. המניה של החברה שבבעלותה המותג סמואל אדמס ירדה בכ-45% מתחילת השנה ואילו בלמעלה מ60% משיאה. מה קרה שגרם למניית הבירות החביבה ככה להתרסק והאם זו היא הזדמנות קניה?

Samuel boston beers הרבה יותר מסתם בירה
אם חשבתם שהחברה שבבעלותה סמואל אדמס תנוח על זרי הדפנה כאשר בבעלותה רק מותג מצליח אחד תחשבו שוב. סמואל ביר היא חברת האלכוהול הכי מתפתחת שאני מכיר.
חברת האם בוסטון ביר לא מחזיקה רק את מותג הבירות סמואל אדמס. אלא שבבעלות החברה עוד כמות לא מבוטלת של מותגי אלכוהול בסט סלרים בארה"ב ובעולם.
סמואל אדמס (כמובן)- מותג הדגל של החברה. בירה פופולרית ונמכרת מאוד בכל רחבי העולם (גילוי נאות: אני הייתי מכיר את הבירה הרבה לפני שבכלל התעסקתי בתחום ההשקעות, אי שם בגיל 16). סמואל ללא ספק הפרה החולבת של בוסטון ביר, המותג מספק לה תזרים מזומנים עקבי שלא מאכזב. מה שמאפשר לבוסטון לקחת את הכסף הנ"ל ולהשקיע במקומות אחרים, דבר המוביל להתרחבות והתפתחות החברה.
טרולי (truly)- טרולי הוא המותג השני בגודלו מבחינת מכירות בתחום הHARD SELTZER בארה"ב. למי מאתינו שהביטוי הארד סלצר נשמע לו כמו משפט מפחיד בגרמנית אז ליבי איתו. גם כך אני חשבתי. אך אחרי מחקר קצרצר באינטרנט (ועם חבר טלפוני שעוסק בתחום חיי הלילה והאלכוהול) הבנתי במה מדובר. הארד סלצר הוא משקה אלכוהולי מבוסס קני סוכר. ולכן משקאות ההארד סלצר מתוקים מאוד (לא מונע מחברות האלכוהול להוסיף סוכר כמובן). המשקה מגיע במספר טעמים פירותיים מעניינים כגון: פירות יער, פירות טרופיים, פאנץ' וכו'. כפי שציינתי המותג טרולי של בוסטון ביר הוא השני בגודלו בכל שוק ההארד סלצר בארה"ב שמהווה כ4 מיליארד דולר. טרולי הוא המותג החדש ביותר (אך לא להרבה זמן) של בוסטון ביר. כאשר הושק בשנת 2016.
טוויסט טי (twisted tea)- טוויסטד טי הוא המותג המוביל בארה"ב בשוק הFMB ׁׁ(flavored malt beverages). הטוויסטד טי מגיע במגוון טעמים כגון: אפרסק, דובדבן ועוד.
אנגרי אורחד (angry orchad)- אנגרי אורחד הוא המותג המוביל בארה"ב בשוק הסיידר האלכוהולי (סיידר קשה).
כפי שניתן לראות, ארסנל המוצרים של בוסטון ביר הוא עצום ולא יאומן. החברה היא מכונה לייצור מותגים מובילים בפלגי שוק שונים בתחום האלכוהול. מה שקורה בפועל הוא שהחברה משתמשת במותג הבירות שלה כפרה חולבת שמספקת את מנוע הצמיחה והחדשנות שלה ליצירת מותגים חדשים (כפי שצוין בסעיף על סמואל אדמס). בוסטון לוקחת את הכסף שהופק מאותו מוצר והולכת ויוצרת מותגים חדשים, מוסיפה טעמים חדשים ומנגישה אריזות שונות ומיוחדות.
צפי צמיחה ומוצרים עתידיים
חשבתם שזה יעצר כאן? תחשבו שוב. בשנת 2022 בוסטון עתידה להשיק 3 מוצרים חדשים דנדשים. אחד הוא משקה פיני המבוסס על ג'ין טוניק (ומועבטבטבטבט- סתם ;ׂ) ) וענבים. המותג השני הוא sauza agave. קוקטייל של טקילה, ליקר תפוזים וליים. והשלישי והאחרון. ובהחלט גולת הכותרת לדעתי הוא השת"פ עם פפסיקו (כן כן פפסיקו שמייצרת את המשקה פפסי). בוסטון ופפסיקו עתידות להשיק ב2022 גרסה אלכוהולית למשקה ה mountain dew של פפסי. מונטיין דיו הוא אחד ממותגי השתייה המוכרים ביותר באירופה וארה"ב. ב2022 הציבור האמריקאי יתחיל להבחין שמופיעים לו על המדפים גרסה אלכוהולית של המשקה הזה. לא מטורף? אני כמובן קטונתי אבל נראה ש2022 הולכת להיות השנה של בוסטון ביר.
עכשיו בואו נדבר על האנליסטים (שכידוע אני והם לא חברים טובים). על פי הערכותם בוסטון צפויה לצמוח בהכנסות ב 23% השנה ו11.7% בשנה הבאה. די הרבה בשביל חברה שמתעסקת "רק בבירה" לא?

מה קרה השנה למניה של בוסטון?
אם נסתכל על הגרף השנתי של מניית בוסטון נראה כי המניה לא מכירה אף כיוון אחר חוץ מכיוון מטה. המניה איבדה גובה בצורה מאוד מאוד חדה שמסתכמת בירידה של כ45% מתחילת השנה.
הירידות נובעות מ2 סיבות מרכזיות
1. בדוח הרבעוני השני של השנה בוסטון ביר פספסו את צפי ההכנסות של האנליסטים. כאשר צמחו "רק" ב33%. בתגובה המניה ירדה חזק.
2.הסיבה השניה היא שברבעון השלישי של השנה בוסטון דיווחה על הפסד נקי. לראשונה בשנים האחרונות. אבל בואו ננשום עמוק. ההפסד הזה זמני בלבד. ואני אגיד לכם למה, ההפסד נבע מהערכות לא נכונות של בוסטון לביקוש של מוצר ה halt seltzer שלה. הם העריכו כי השוק "צמא" למוצרי ההארד סלצר יתר על המידה. דבר שגרם לבוסטון להתקע עם סחורות לא מכורות שעליהם להיפטר מהן. דבר הגרר הפסד חד פעמי של למעלה מ4 דולר למניה.

האם זה הזמן לקנות
בואו נגיד ככה, בוסטון היא חברה מאוד מאוד פשוטה להבנה. חברת אלכוהול חדשנית שמחפשת לנגוס ביותר ויותר נתחים משוק האלכוהול. עם היסטוריה מוכחת, פרות חולבות והנהלה מנוסה אני מאמין שהחברה יכולה להמשיך ולהגדיל את הכנסותיה ורווחיה לטווח הארוך. עם תמחור של מכפיל רווח 27. (אם ננקה את ההפסד החד פעמי) אני חושב שיש לנו סוף סוף הזדמנות לקחת חלק בעסק מרגש בתחום שכולנו אוהבים (גם מחוץ להשקעות ;) )
דיסקליימר- אין לראות באמור המלצה או תחליף לייעוץ מקצועי. כל מה שנכתב הוא דעתו האישית של הכותב בלבד. האחריות האם לקנות את מהמניות המדוברות בכתבה מוטלת על הקורא בלבד.
Comentarios